Terapia logopedyczna
Rodzice dzieci w wieku przedszkolnym często zastanawiają się czy ich dziecko mówi poprawnie, czy rozwój mowy przebiega prawidłowo, czy też może być zaburzony. Jeśli tak, to czy i w jaki sposób można pomóc dziecku. Zapobieganie i korekcja wad wymowy, to również w prostej zależności zapobieganie trudnościom i niepowodzeniom szkolnym. Bowiem dziecko źle mówiące najczęściej pisze z błędami, słabo czyta, przejawia zahamowania w swobodnym wypowiadaniu się.
Logopeda kształtuje prawidłowy rozwój mowy, dba o prawidłową artykulacje głosek, rozpoznaje defekty mechanizmu mowy (upośledzenie ostrości słuchu, trudności w oddychaniu, nieprawidłowości zgryzu, problemy z połykaniem, krótkie wędzidełko podjęzykowe) i dzięki szybkiej interwencji, zapewnia specjalistyczną opiekę. Dba o rozsądną współpracę z rodzicami, która czyni redukcję mowy skuteczniejszą i przyśpiesza ją, a materiały dla uczniów i rodziców, które opracowuje, wyrabiają prawidłowe nawyki artykulacyjne w mowie dziecka, co przynosi efektywność terapii.
Niezbędną pomocą, która pozwoliła uzyskać szybkie, pożądane rezultaty i efekty, jak również uczynić zajęcia ciekawszymi, co mobilizuje uczniów do efektywnej i sumiennej pracy, jest multimedialna pracownia logopedyczna ze sprzętem specjalistycznym do pracy z dziećmi i młodzieżą niepełnosprawną, współfinansowaną przez Unię Europejską.
ZAKRES DZIAŁAŃ
- prowadzenie pracy profilaktycznej i terapeutycznej w celu likwidowania lub zmniejszania zaburzeń komunikacyjnych dzieci, w formie systematycznej terapii logopedycznej łączonej z działaniami umożliwiającymi wyrównywanie wszelkich dysharmonii rozwojowych w celu powodzenia kształtowania możliwości komunikacyjnych,
- przeprowadzanie badań logopedycznych z wykorzystaniem różnych narzędzi badawczych w celu ustalenia stanu rozwoju mowy i zaburzeń komunikacyjnych,
- prowadzenie doradztwa logopedycznego,
- ustalanie postępowania korekcyjno-terapeutycznego na etapie diagnozy i terapii,