Terapia integracji sensorycznej (SI)
Zasady organizowania i uczestnictwa w zajęciach terapii integracji sensorycznej w PPP w Mikołowie
- Na zajęcia terapii integracji sensorycznej kieruje się dzieci na podstawie diagnozy procesów integracji sensorycznej wydanej przez Poradnię Psychologiczno-Pedagogiczną lub inne instytucje uprawnione do sporządzania i wydawania diagnozy.
- Zadaniem zajęć na terapii integracji sensorycznej jest niwelowanie deficytów bądź zakłóceń płynących z poszczególnych systemów: przedsionkowego, proprioceptywnego, dotykowego, słuchowego, wzrokowego.
- Terapia ma postać zabawy ruchowej.
- Rodzice/opiekunowie zobowiązują się przekazać terapeucie niezbędne informacje dotyczące stanu zdrowia dziecka, jego rozwoju psychomotorycznego i sytuacji środowiskowej.
- W czasie terapii rodzice/opiekunowie przebywają poza salą zajęć, w uzasadnionych przypadkach mogą być obecni na zajęciach terapeutycznych.
- Terapia SI odbywa się raz w tygodniu i obejmuje 10 spotkań.
- Czas ćwiczeń uzależniony jest od indywidualnych potrzeb i możliwości dziecka, nie dłużej niż 45 min.
- Podczas zajęć obowiązuje strój sportowy.
- Dzieci ćwiczą na boso lub w skarpetach antypoślizgowych.
- Spóźnienie się na zajęcia nie powoduje przesunięcia ich w czasie.
- Częste, powtarzające się nieobecności dziecka na zajęciach stanowią podstawę do przerwania terapii integracji sensorycznej z powodu niekorzystnych rokowań dotyczących eliminacji zaburzeń integracji sensorycznej.
- Rodzice/opiekunowie zobowiązują się współpracować z terapeutą, realizować programy domowe, wykonywać zalecane przez terapeutę badania dodatkowe dziecka.
- Terapeuta zobowiązuje się informować na bieżąco rodziców/opiekunów o wpływie terapii na procesy integracji sensorycznej i zasadności stosowania proponowanych zaleceń i zadań.